خانم ثریا دارابی بنیانگذار شرکت Zady

خانم ثریا دارابی بنیانگذار شرکت Zady

/ اخبار ایرانیان خارج از کشور / جمعه, 25 مهر 1399 ساعت 07:40

خانم ثریا دارابی بنیانگذار شرکت مد و فشن " Zady " است که در زمینه فروش و طراحی لباس های شیک و بروز از پیشروترین شرکت های جهان است. وی قبل از تاسیس و بنیانگذاری شرکت Zady در نیویورک تایمز مشغول به کار بود که این بخش توانست دیدگاه اش را نسبت دنیای دیجیتال تغییر یافت. وی در بخش مدیریت شبکه های اجتماعی توانست از مهم ترین افراد باشد و تاثیر به سزایی از خود برجای بگذارد و هم اکنون در بروکلین واقع در نیویورک در حال زنذگی است.

 

 

ثریا دارابی متولد سپتامبر سال ۱۹۸۳ / شهریور ۱۳۶۲ و یکی از ایرانی تبارهای موفق ساکن امریکاست. او فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جروج تاون است. ثریا دارابی یکی از سه بینانگذار وب سایت موفق Foodspottingمی باشد...

دارابی کارش را از نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و بازاریابی برای رسانه های اجتماعی شروع کرد و همچنین سابقه کار در Conde Nast و Drop.io را هم داراست.

عمده شهرت ثریا دارابی در موفقیت این استارتاپ اینترنتی و ثروت بدست آمده او از آن است، چرا که او هم اکنون یکی از ثروتمندترین مدیران حوزه فناوری اطلاعات بشمار می آید و اینکه بخواهید بدانید ایده موفقیت آمیز او از کجا شروع شد کافیست به صفحه اینستاگرام خود نگاهی بیندازید و نگاهی گذرا به تصاویر به اشتراک گذاشته شده دوستان خود بیندازید، خواهید دید که شاید بیش از نیمی از این تصاویر مربوط به غذا، نوشیدنی و سایر خوراکی هاست.

او به همراه دوست صمیمی و همسرش در سفری که به ژاپن داشتند عکسهای زیادی از خوراکی ها و غذاهای ژاپنی گرفتند، ثریا دارابی به همراه دوستش الکس در بازگشت به سانفرانسیسکو، تصاویر زیادی از غذاهای مختلف ژاپنی و شرقی داشتند که نمی توانستند دقیقا بگویند کجا این غذا را خورده اند یا نامش چیست! بنابراین تصمیم گرفتند مجموعه ای گردآوری کنند و تصاویر غذاها را در آن قرار دهند.

همین امر ایده اولیه برنامه ای بود که به جمع آوری و نگهداری این تصاویر می پرداخت، غذا هم موضوعی بود که برای همه‌ی افراد جذاب بود. ثریا به زودی متوجه شد که می‌توان گروه بزرگی از کاربران را حول این نرم‌افزار گردآوری کرد. در آن زمان او از مجله نیویورک تایمز به Drop.io رفت و پس از آن بود که رسما اپلیکیشن Foodspotting را به همه معرفی کرد.

در سال ۲۰۱۰ آنها رسما دفتر کار Foodspotting را تاسیس کرده و بر روی توسعه این برنامه تمرکز کردند، در همان زمان هم سایت و اپیلیکیشن های زیادی در رابطه با معرفی رستوران ها و غذاها وجود داشت اما ویژگی خاص برنامه ثریا دارابی و همکارانش توجه خاص به جزئیات، فراگیر بودن آن از نظر جغرافیایی و.. بود، تجربیات و حضور ثریا دارابی در یکی از بزرگترین رسانه های پرطرفدار جهان یعنی نیویورک تایمز بی تاثیر نبود، به خاطر همین است که او همیشه در مصاحبه هایش به کارآفرینان توصیه می کند که: در جاهای خوب کار کنید، تجربه بیاندوزید و شبکه سازی کنید.

ثریا دارابی در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه فست کمپانی به عنوانی کی از افراد خلاق برتر معرفی شده است. فود اسپاتینگ به سرعت موردتوجه نشریاتی مانند Fast, Mashable, Tech crunch CNN و The wall street Journal, company قرار گرفت. در ۲۰۱۰ یکی از ۵۰ وب سایت برگزیده مجله تایم شد و به عنوان یک نرم افزار فوق العاده در سفر توسط Travel+Leisure Mag انتخاب شد.

دارابی از طرف موسسات و نشریات بسیاری به عنوان چهره برتر و کارآفرین معرفی شده و از او تقدیر کرده اند، در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه «فست کمپانی» به عنوان یکی از افراد خلاق برتر معرفی شد. تجربه و محبوبیت رسانه ای، ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با گوگل، فیسبوک و تویتر نقش به سزایی در موفقیت او داشت.

 

تجربيات و حضور ثريا دارابي در يکي از بزرگترين رسانه هاي پرطرفدار جهان يعني نيويورک تايمز بي تاثير نبود،

به خاطر همين است که او هميشه در مصاحبه هايش به کارآفرينان توصيه مي کند که:

در جاهاي خوب کار کنيد، تجربه بياندوزيد و شبکه سازي کنيد.

ثريا دارابي بانوي با اقتدار و نابغه ايراني در سال از سوي نشريه فست کمپاني به عنواني يکي از افراد خلاق برگزيده معرفي شد.

فود اسپاتينگ به سرعت موردتوجه نشرياتي مانند زیر قرار گرفت

Fast , Mashable , Tech crunch CNN و The wall street Journal, company .

در يکي از وب سايت برگزيده مجله تايم شد و به عنوان يک نرم افزار فوق العاده در سفر توسط Travel+Leisure Mag انتخاب شد.

ثريا دارابي از طرف موسسات و نشريات بسياري به عنوان چهره برگزيده و کارآفرين معرفي شده و از او تقدير و تشکر به عمل آمده است ،

ثريا دارابي در سال از سوي نشريه « فست کمپاني » به عنوان يکي از افراد خلاق برگزيده معرفي شد.

تجربه و محبوبيت رسانه اي، ارتباط تنگاتنگ و نزديک با گوگل، فيسبوک و تويتر نقش به سزايي در شهرت و موفقيت چشمگير او داشت.

 

کلیه حقوق این سایت برای انجمن دوستداران ایران NGO محفوظ است. 2020

Please publish modules in offcanvas position.